day 226: april snarr(t) mai

Sukkersøtt kliss og søte kick av kortvarig lykke.  Trenger jeg det egentlig for å være lykkelig?

http://www.dagbladet.no/2012/03/05/tema/klikk/helse/ernering/20538818/

Det er ingen spøk å ta et oppgjør med egne holdinger. Til sukker for eksempel. Trenger jeg det virkelig? Eller er det sånn at jeg støtt lar meg villig villrede. Til kortvarig lykke, lykkelig ignorant til kalorier og dannelsen av dårlige vaner.  Det er vanskelig å bestemme seg for å ta i et tak, men når bestemmelsen er tatt og taket er tett blir man ikke lenger våt av regnet.
April, du kunne ikke valgt et bedre tidspunkt å komme smygende på og du kunne ikke startet mer inspirernde. Solen skinner med løfter om en deilig vår, plaggene flærres av og skulte hemmeligheter ser atter igjen dagens lys. Det er på tide. Sansene skjerpes og vekta sjekkes. I en måned skal jeg holde meg 100% unna sukkerholdige kaker, snacks, brus og digg. Jeg skal spise naturlig mat i naturlige mengder og se om det funker. Det skal trenes og smiles, spises sunt og pleies!

Trenger jeg egentlig alt det sukkeret jeg dytter i meg, eller kan det være sånn at jeg bare blir blendet av reklamenes makt til å tro at jeg gjør det?
Og... vil sukekravholdenhet faktisk vise seg på humøret, vekta og huden?
Er jeg en sukkerholiker eller klarer jeg meg fint uten?
Time to check it out! Anbefaler forøvrig artikkelen bildet over er hentet fra i dagbladet. Dagbladet- Well done!

Keep tuned on insta!:) Livet er digg

2 comments:

  1. Etter at jeg flyttet til Asia så spiser jeg nesten ikke godteri etc, for det er ikke så tilgjengelig i det hele tatt. Jeg merker at jeg synes det er rart når jeg er hjemme I Norge at det er kjempe masse reklame for godteri etc, og at hyllene står jo ved kassen og er lett tigjengelig, mens grønnsaker og frukt er jo i mindretall! Følger deg på instagram for å se hvordan det går! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hei søte Milla:) helt enig med deg. Det er latterlig at all godis er plassert rett ved kassa. Må nesten unngå med vilje å ikke raske med no. Og rart at det er dyrere å spise sunt enn usunt:) skal poste på insta:) går forresten bra! i dag er det den 8 og null godis så langt:)

      Delete

feel free to comment:)