day 232 : tilbake ti fremtiden

Etter tretti dager pluss i tretti grader pluss virker hverdagen som en frisk bris. Rutiner er ikke så ille, om en husker å holde av plass til lykken

Når lukket du øynene sist og tenkte at du var lykkelig?
Jeg gjorde det i går. Jeg gjorde det i dag. Jeg lukket øynene og tenkte - nå er jeg lykkelig. Skikkelig lykkelig. Over banaliteter!
Tenkte at jeg er så heldig som lever, så heldig som er frisk, så heldig som kan gå på jobb og vite at jeg er ønsket og verdsatt.
Jeg er lykkelig.
Jeg har det så godt. Jeg har det bra selv om brutte løfter om røykeslutt og slankestart tidvis klør i bakhodet. Jeg har det så bra selv om jeg ikke får til alt jeg setter meg fore. Jeg vet jeg er på vei et sted. Det er ikke så farlig om ikke alle rundt meg hele tiden gjør som forventet, det er ikke så farlig om jeg går på en smell i ny og ned.
Det handler om å finne lykkelige øyeblikk midt i alt det andre, gjør det ikke?
Jeg er lykkelig. Til tross for, og på grunn av (!)  alle de tingene som ikke er akkurat sånn som jeg skulle ønske de var.

Et nytt mantra i prosjektet tar form. Jeg skal bli flinkere å leve i nuet, legge vekk tanker om klisjé og jage de gode øyeblikkene. Jeg skal ta opp prosjektet igjen, 365 dagers prosjektet. Jeg skal leve mens minnene lages, legge vekk kameraet i ny og ned og bare være. La nett være nett og ta opp ei gammeldags bok. Lukte på den og bla i sidene.
Jeg skal være mer. For de rundt meg. Skape gode vibber. Være tøffere når jeg må og finne motet når det mangler.  Jeg skal oftere enn før tørre å stå opp for det som er rett. Det er bare livet, sant :)

Jeg skal smile når det tordner!
Hva gjør deg lykkelig? Midt i alle rutinene som gjør hverdag til hverdag?

weheartit.com/entry/68564231

1 comment:

  1. Lykke is having a friend like you!! Loved the visit, love the flowers, LOVE having you as a sister!

    ReplyDelete

feel free to comment:)